RED KİT SİGARAYI NEDEN BIRAKTI? ÖLÜM YÖNETİMİ ENDÜSTRİSİ -2

Küresel Çarkın İşleyişi Üzerine Ek ve Yeni Notlar Şubat ayında takvimler 9 Şubat’ı gösterdiğinde, sigara içen fanilere sigarayı bıraktırmak ve “zinhar çok zararlı” demek için sigarayı bırakma/bıraktırma günü “kutlamaları” yaptık. Bu yazının ilk bölümünü o zaman yazdım[i]. Bildiğimce yazımı okuduğu için sigarayı bırakan kimse olmadı. Bugün ise 31 Mayıs; yani Dünya Sigarasız Günü. Farkındalık yaratma günlerinin isimleri değişiyor ancak modern dünyanın en organize riyakarlık biçimi … Okumaya devam et RED KİT SİGARAYI NEDEN BIRAKTI? ÖLÜM YÖNETİMİ ENDÜSTRİSİ -2

Ölüm Yönetimi Endüstrisi

9 Şubat Dünya Sigara Bırakma Günü. Yani yılın bir günü, sigaraya “zararlı” demek için küresel olarak anlaştığımız gün. Geri kalan 364 günde ise tütün üretimiyle, vergisiyle, reklamlarıyla, bağımlılığıyla, hastalığıyla ve tedavisinde kullanılan ilaçlarıyla gayet kazançlı bir ekonomik aktör olarak çarklarını çevirmeye devam eden bir endüstri var. “Sigara sağlığa zararlıdır” cümlesi, günümüz dünyasının en işlevsiz ve en etkisiz cümlelerinden biridir. Zararlarını herkes bilir; kimse gerçekten umursamaz. … Okumaya devam et Ölüm Yönetimi Endüstrisi